پاورپوینت بررسی معماری موزه ملی دریایی دانمارک اثر بیارکه اینگلس
فهرست مطالب
مقدمه
مشخصات کلی موزه ملی دریایی دانمارک
طرح معماری موزه ملی دریایی دانمارک
کانسپت طراحی موزه ملی دریایی دانمارک
فضاهای موزه ملی دریایی دانمارک
معمار پروژه موزه ملی دریایی دانمارک
تصاویرفضاهای داخلی موزه ملی دریایی دانمارک
تصاویرنماهای بیرونی موزه ملی دریایی دانمارک
تصاویرخام ازروند طراحی وشکل گیری حجم پروژه
سایت پلان موزه ملی دریایی دانمارک
پلانهای معماری موزه ملی دریایی دانمارک
مقاطع معماری موزه ملی دریایی دانمارک
نمای معماری موزه ملی دریایی دانمارک
منابع
موزه دریایی جدید دانمارک یک موزه زیرزمینی است که در حوالی خشک در مجاورت
قلعه شهرت کرونبورگ شهرت ساخته شده است. به مدت یک قرن ، این مکان یک
کارخانه کشتی سازی بود که مملو از ظروف و ماشین آلات بود و بارانداز خشکی
که اکنون مرکز ساختمان زیرزمینی موزه را تشکیل می دهد ، میراث این حیاط
است. با این حال ، تا همین اواخر ، اسکله در حالت غفلت در چشم انداز فرسوده
پس از صنعت قرار داشت ، یادگاری متروک و نسبتاً زشت از صنعت از دست رفته.
به دلیل میراث جهانی یونسکو ، قلعه کرونبورگ ، موزه ، که قبلاً در دیوارهای
قلعه قرار داشت ، به منظور بازسازی فضای داخلی اصلی قلعه تخلیه شد. تصمیم
گرفته شد که برنامه موزه در داخل حوض خشک کنار قلعه قرار گیرد. برخلاف نامش
، بارانداز خشک پر از آب بود و چالش های شدید ژئوتکنیکی را به همراه داشت.
برای ایستادن دیوارهای اسکله ، باید یک اسکله جدید تقویت کننده در داخل
اسکله ایجاد کرد ، یا دیوارهای اسکله جدیدی را در اطراف اسکله نصب کرد. خود
اسکله بنایی باشکوه به طول 150 متر و عرض 25 متر به شکل بدنه بود. حیف است
که این کلیسای صنعتی را در برنامه موزه غرق کنید یا حتی آن را زیر
استحکامات مصنوعی دفن کنید.
در سال 2004 ، هیئت موزه از حمایت چهار شرکت حمل و نقل بزرگ برای تأمین
مالی یک مسابقه معماری برای موزه در اسکله خشک برخوردار شد ، پس از آن
یازده بنیاد مختلف از پروژه تا پایان آن سخاوتمندانه حمایت کردند. در ابتدا
مختصر مسابقه شامل چندین معضل بود. اولاً ، اگرچه موزه اجازه نداشت از سطح
زمین بیرون بیاید تا نمای قلعه کرونبورگ را حفظ کند ، اما انتظار می رفت
که نوعی ساختار سقف نمادین بر روی اسکله جذابیت موزه را به حداکثر برساند.
ثانیاً ، برنامه موزه دو برابر جای پای اسکله بود و معمار را مجبور به ساخت
در دو سطح کرد و بدین ترتیب موزه را به یک زیرزمین مخفی کلاستروفوبیک بدون
دید تبدیل کرد. از آنجا که قانون همه فضاهای کار را ملزم به داشتن نور روز
و منظره می کند ، کارکنان باید در ساختمان دیگری واقع شوند که ارتباط آن
با موزه قطع شده است. ایده معمار برنده مبنی بر قرار دادن موزه در حوض خشک
به جای داخل و خروج از اسکله خشک به عنوان فضایی خالی در پل ها ، افراطی
ترین پیشنهاد از پنج پیشنهاد بود ، اما همچنین راه حلی روشن برای معضلات
ذاتی مسابقه بود.