پاورپوینت بررسی مرکز هنرهای بصری کارپنتر دانشگاه هاروارد، ایالات متحده
بخشی از مطلب
لوکوربوزیه در سال 1959 از طریق «جوزف لوئیس سرت» (Josep Luis Sert) شانس
ساخت یک ساختمان برای بخش هنر در دانشگاه هاروارد را پیدا کرد.او آگاه بود
که این تنها شانس او برای حضور در ایالات متحده،ترکیب نهایی افکار او و
فرضیه های معماری و هنر بود.در مرکز دانشگاه شهر کمبریج،ماساچوست،در کنار
ساختمان های آجری در محوطه هاروارد بین موزه نئوکلاسیک فوگ (Fogg) و
کلوپ،سایت بین خیابان کویینسی و پروسکات واقع بودند.طراحی های یادبود در
دیدگاه اول کاملا برای او نامناسب و ناشایست بودند.لوکوربوزیه ساخت مرکز
نجاری در «گردشگاه معماری» را آغاز کرد.
اودر شروع،کار در دو خیابان دارای اتاق کار با نقاشی های توسعه یافته و
شکلهای مواج در ساختمان را قبول کرد.او در یک طراحی اولیه،یک ماکت با معمار
جوان «چیلان گیلمرو» (Guillemero) و «جولیان د لا فانت» (Jullian de la
Fuente) ساخت که در آن رمپ گردشگاه به شکل مارپیچ است.در پلان نهایی آن رمپ
که به شکل یک سطح بتنی به صورت S به خیابان ها متصل است،از مرکز رواق بزرگ
می گذرد و به اتاق های کار می رسد.
این بنا با ساختمان «صاحب آسیاب» در احمدآباد هند،یک ساختار یک طبقه با
پلان باز و یک رمپ دارای مجسمه مقایسه می شود.لوکوربوزیه مانند احمدآباد در
یک شکل توضیحی،موضوعات معماری و هنری تا سال 1945 چند طرح اولیه مثل
«دومینو» را مطرح کرد.بنابراین چند راه حل آسمان خراش «الجیر» و پلان
ساختمان مانند «جهش شهر فردا» و طراحی آن،(1929) در سال 1925 را دنبال کرد.
وی بر اجرای پروژه مرکز کارپنتر توسط «سرت» نظارت کرد که از سال 1928 تا
1930 با لوکوربوزیه کار می کرد که با اتهام استفاده نکردن از یک نوع بتن
درجا،«بتن بی رحم» او را وارد ساخت.بسیاری از سطوح ساختمان با پرداخت مسطح
جلا داده شد و معمار آن را «کلید راه حل بتن مسلح» نامید.و....

