بخشی از مطلب
شبکه راهها شریانهای حیاتی هر کشوری تلقی شده و یکی از پارامترهای مهم در
تعیین میزان توسعه یافتگی آن محسوب می گردد. در بسیاری از کشورها از جمله
ایران، بخش عمده ای از جابجایی کالاو مسافر از طریق جاده صورت می گیرد،
بطوریکه روشهای دیگر حمل و نقل در مراتب بعدی قرار دارند. در حال حاضر
بدلیل وجود برخی محدودیت های کمی و کیفی در سایر روشهای حمل و نقل (هوایی،
دریائی و یا ریلی) سهم حمل و نقل جاده ای در کشور ما اعم از کالا و یا
مسافر حدود ۹۰ % می باشد، لذا لزوم برنامه ریزی منسجم و سرمایه گذاری مناسب
به منظور توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای کشور و همچنین حفظ و نگهداری بهینه
راههای موجود بیش از پیش احساس می شود.
و...
فهرست مطالب
مقدمه
مهمترین عوامل موثر در خرابی و خسارت راه ها و سطوح آسفالتی
انواع معایب و آسیب دیدگی های راه های آسفالته
انواع ترکها
ترک پوست سوسماری(Alligator cracking)
ترک تیغه ای (برشی)
ترک های لبه ای
ترک دو بندی
ترک انعکاسی
ترک چروکی(انقباضی)
ترکهای لغزشی( هلالی)
ترکهای تعریضی
انواع تغییر شکلها
بررسی تغییر شکلها
