دانلود پاورپوینت کنفرانس مهدکودک
این فایل شامل:
چکیده
مقدمه
ظهور مراکز پیش دبستانی
وضعیت مهدکودک ها و مرکز پیش دبستانی در ایران و جهان
ضرورت طرح
تاریخچه آموزش پیش دبستانی
ویژگی های مهدکودک خوب
جدی گرفتن نقش مهد کودک ها در تربیت کودکان
در تربیت اجتماعی به کودکان چه بیاموزیم؟
اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش پیش از دبستان
آیا دوره پیش دبستانی لازم است؟
آیا مهد کودک خوب است یا بد؟
کودک و معماری
دریافت حسی کودک از فضا
روانشناسی کودک دبستانی من
مطالعات تطبیقی
ساختار آموزشی
کودکستان و مهد کودک
اهداف آموزشی
معضلات آموزشی
ساختارآموزشی
اهداف آموزشی
برنامه ریزی فیزیکی طرح
انواع مهد کودک ها
تعریف مهد کودک
نتیجه گیری
منابع و مأخذ
بخشی از مطلب:
آموزش پیش دبستانی جریان قانونمند و هدفداری از تربیت به معنای اعم
است که کودکان گروه های سنی ۵ تا ۶ سالگی را براساس خصوصیات و سطح
پیشرفتشان با فراهم نمودن محیطی سرشار از انگیزه پوشش میدهد. در این
جریان ، پیشرفت فیزیکی، عقلانی، روحی و اجتماعیکودکان به بهترین وجه در
مسیر ارزشهای فرهنگی جامعه هدایت میشود.مقطع پیشدبستانی، مرحله ای است
که پیشرفت کودک بسیار سریع است. آموزش فراهم شده در ایندوران ، بر روند
پیشرفت کودک در سالهای آتی تأثیر بسیار دارد.
برنامههای کودکستانها متنوع است، که از مراکز کودک محروم تا معلم محور
در نوسان هستند. در کودکستانهای کودک محور ، معلمان فعالیتهای گوناگون را
ارائه میدهند که کودکان میتوانند از بین آنها انتخاب کنند و قسمت عمده
روز ، در بازی آزاد هدف میشود. در مقابل ، کودکستانهای تحصیلی ، معلمان
برنامه را تنظیم کنند. در این کودکستانها ، به کودکان حروف الفبا ، اعداد ،
رنگها ، شکلها ، مهارتهای تحصیلی را از طریق تکرار و تمرین ، آموزش
میدهند و بر بازی تاکید نمیشود.
انون خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که کودک در آن پرورش می یابد و
می آموزد که چگونه رفتار اجتماعی داشته باشد . در محیط های اجتماعی نظیر
مهد کودک ، نهادهای دیگری به جز خانواده در آموزش هنجارها و ارزش ها به
فرزندان دخالت دارند و با افزایش سن کودک به مرور از نقش خانواده ها کاسته و
بر نقش این کانون ها در الگودهی به شخصیت کودک افزوده می شود .